Direktlänk till inlägg 13 januari 2013

Make it stop...Stödord som inte är sammanfogade

Av Yessica - 13 januari 2013 21:37

Vart tar ni vägen, när ni vet....Ingenting, varför hände det? varför gjorde/sa jag så?....Hur i helvete blev det såhär illa....

Vart är tillflyktsstället, som borde vara säker, varm, hemma......Inte så främmande, det inre man har som borde kännas så behagligt att krypa in i. så fridfullt....ELLER?!...Lever jag i den där jävla fantasinvärlden igen, där jag tror att alla har sitt perfekta kryphål när de mår bra...Yepp, typical me.....


Ingen har det perfekt, ingen har egentligen ett kryphål och inte heller en plats de kan vara på som tar bort allt...Det krävs hjälpmedel i någon form...


När man får ångest finns ingen acceptera och gå vidare, då krävs hjälpmedel, ringa någon, terapi, men i stundens hetta vad gör man då? man kan inte "Äsch, det löser sig i morgon" nej, för då är man där, i djupets mörker och ingen bra tanke kan ta mig tillbaka. Ingen utifrån kan dra bort min blick och få tillbaka mig till vardagen. Allt stannar och inget har en mening...

Ett tips, ni skall ALDRIG tänka på livet frammåt tills ni dör, tänk ALDRIG någonsin på "vad gör jag egentligen, studerar/jobbar, kommer hem, har mitt barn, leker, äter, sover, går upp osv osv osv " för det enda ni kommer fram till är att det bara går och går och fucking bara går.....man handlar utefter vad man tänker och TROR....


Skit totalt i att planera, men skit inte i allt, tänk framåt, men bara för en timme, eller en dag....


Det förflutna: Alla har det där helvetet som hände/man gjorde som kommer och biter en i arslet hela dagarna. man blir galen, hur får man bort det, hur glömmer man och går vidare?....Nepp, det förflutna är det förflutna, saker man ångrar kommer ALLTID att finnsa där...sanningen svider inte sant?....Jag får hela tiden höra att "se det som något du lär dig av och gå vidare"...Mmm, så sant så sant, enkelt att säga va... Men det är nog så man måste, visst det är ett dåligt minne, för en stund gjorde man ett skitval för man tänkte "vafan jag måste göra nåt galet, eller, jag måste leva livet"...Det är alltid något av dessa man tänker innan man gör dåliga val, om inte, tjaa, då är du väl bara en sån som är sån..... Man ångrar sig alltid


Jag har gjort ETT bra val i hela mitt liv...Att behålla min dotter fast alla andra sa nej, för att jag var för ung, inget jobb, inte kunna gå färdigt skolan...Fuck you, det var JUST DÅ liksom nu det enda somkunde få mig att vilja leva vidare.....Trr ni jag hade det perfekta livet eller......Det må ha låtit själviskt men, jisses, jag lever för henne då älskar jag henne, då skyddar jag henne med hela mitt liv....


Barn: Vad alla föräldrar önskar att de kunde göra ALLT för dem, ge dem ALLT osv osv.....vilka tänker så?....de utan pengar, pengar: Livets mening i princip, man måste ha pengar för att göra allt man vill. för att ge sitt barn allt det vill ha..?!?!?!?? neeeeeeeej


Jag kom på det sedan att nej fan, min dotter behöver bara kärlek och alla ska veta hur jädra mycket kärlek den tösen får....och jag förstod att jag behöver inte ha en tia när hon vill ha glass på mc....Hon behöver inte ha allt hon vill för att va lycklig....hon är glad så länge jag är glad och visar att jag älskar henne och leker med henne och ger henne den ömhet hon behöver som barn....btw på tal om inget läs boken "Rör mig annars dör jag".......

Just det där..."Är du lycklig så är hon lycklig"..:HELVETE också...Dygnet runt, en jävla massa tankar, tårar bränner men fan satan också kan inte gråta framför henne måste va glad och jo det hjälper att regredera lite för stunden för vardagens problem försvinner när jag är med henne och jag far tillbaka till den trygga tillvaro jag själv hade i hennes ålder............


Ensamheten blir tyngre när man vanligtvis alltid har det enda botemedlet mot ångest, sorg osv i sin närhet och sen helt plötsligt är den inte där för en dag...




Om någon fattar vad jag skriver och kan läsa mellan raderna så är det någon som känner detsamma....

Denna blogg är till för mig själv och för de som förstår att läsa och spekulera kring sig själv....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Yessica - 26 februari 2013 19:52

Jag har lämnat mitt öde i flera okända människors händer, vad får man för hjälp, en jädra massa mediciner, terapi...Men ibland känns det som att jag inte har något val, ibland känns det som att det inte är någon mening med det men jag gör som dom säg...

Av Yessica - 4 februari 2013 19:13

Det bara va....det bara var en eftermiddag med Juli, där jag gjorde vad jag känner för, men på ett sätt som hn förstår och gillar. Konst, harmoni, barnslighet.....och hon gillade mig, sa förlåt om hon gjorde fel, hon förstod när jag sa ifrån....Jag h...

Av Yessica - 4 februari 2013 18:14

Många religösa skulle kalla det djävulen, som intar en männsklig form....   Det är något med mig, som jag själv inte förstår, något som växer och växer som jag bara vill bli av med. Det är som att det är en del av mig, den jag är. Är jag dömd att...

Av Yessica - 4 februari 2013 18:14

Många religösa skulle kalla det djävulen, som intar en männsklig form....   Det är något med mig, som jag själv inte förstår, något som växer och växer som jag bara vill bli av med. Det är som att det är en del av mig, den jag är. Är jag dömd att...

Av Yessica - 22 januari 2013 21:53

- Jag tål inte starkt ljus, det är alltid dämpat ljus hemma hos mig. Det gör mig obekväm att vara i lyse där man ser hela mig och jag får huvudvärk. - Jag känner mig illa till mods när jag går ensam bland en grupp med människor. Men jag är översoci...

Ovido - Quiz & Flashcards